luni, 4 noiembrie 2013

Sfântul Nectarie m-a ridicat din pat după 6 ani

Suferinţa – fiecare dintre noi percepe şi acceptă acest fenomen în funcţie de structura sufletească, de experienţa vieţii, dar mai mult decît toate în funcţie de credinţa pe care o are, credinţa în Dumnezeu, în Sfinţi, în minuni.

Eugenia Buruiană este o tînără în vîrstă de 32 de ani, pe care însă viaţa a făcut-o mult mai înţeleaptă pentru anii ei… De mic copil Eugenia suferă de o boală gravă şi rară – Epidermoliză buloasă, forma distrofică, care afectează atît pielea, cît şi majoritatea organelor interne… Boala se manifestă agresiv prin persistenţa pe piele a bulelor şi rănilor umede… Ca un efect al bolii, începînd cu anul 2007, Eugenia a cunoscut durerea de a fi imobilizată într-un scaun rulant, durere sporită de sărăcia şi lipsa unei familii…
Doar credinţa în Dumnezeu, nădejdea neîncetată în puterea şi minunile Domnului şi dragostea fraţilor şi surorilor întru Hristos au ajutat-o pe Jenica, cum îi spun cei dragi, să reziste toţi aceşti ani. Doar cei ce i-au fost în preajmă în tot acest răstimp, cei ce au văzut cu ochii lor chinul trupesc şi sufletesc prin care a trecut tînăra fată ştiu cît de greu i-a fost, cît de mare a fost lupta şi credinţa ei… În primăvara acestui an, boala Eugeniei s-a agravat brusc… După multiple investigaţii, medicii s-au declarat neputincioşi. Eugenia simţea însă că mai are de trăit, că mai are ceva important de realizat în această lume… Sfîntul Nectarie m-a ridicat din pat după 6 ani”, povesteşte cu lacrimi în ochi acum aceeaşi Eugenia, căreia acum cîteva luni aproape nimeni nu-i mai dădea şanse de supravieţuire.

“Cu vreo cîţiva ani în urmă, o femeie credincioasă din sat mi-a adus o carte despre viaţa şi minunile Sfîntului Nectarie de Eghina, m-a îndemnat să o citesc, iar părintele mi-a spus că Sfîntul Nectarie mă va pune pe picioare. La început sufletul meu era măcinat de îndoieli şi nesiguranţă, mă gîndeam că eu, cu boala grea pe care o am, nu mai pot spera la vindecare. Totuşi, am început să citesc cartea şi să mă rog Sfîntului Nectarie. Pe măsură ce mă rugam, simţeam crescînd în mine speranţa, dorinţa de a lupta, de a trăi, de a mă face bine. Citisem în cartea despre minunile Sfîntului că tămăduise un bărbat care sta ţintuit la pat de 13 ani şi mereu aveam în minte cazul acestui bărbat; mă gîndeam că dacă prin rugăciunile Sfîntului Nectarie Dumnezeu s-a milostivit de acest bărbat şi i-a dăruit sănătate, poate se va milostivi şi de mine şi mă va ajuta. Nu am încetat niciodată să sper şi să cred că va veni ziua cînd prin rugăciunile Sfîntului Nectarie şi în viaţa mea se va întîmpla o minune… Căci scris este „Cereţi şi vi se va da, căutaţi şi veţi afla, bateţi şi vi se va deschide, că oricine cere ia, cel care caută află şi celui căruia bate i se va deschide…” (Matei 7: 7,8,9).

Şi iată că după şase ani de rugăciuni şi aşteptări, Eugenia a ajuns să se poată ridica singură din pat, să poată păşi singură, doar cu ajutorul Domnului şi al Sfîntului Nectarie. Deşi încă nu poate să meargă prea mult pe picioarele ei şi în cea mai mare parte continuă să se deplaseze în scaunul cu rotile, Eugenia spune că îi este de ajuns şi atît şi mulţumeşte Domnului că se poate ridica măcar din pat.

Încă o minune pe care a săvîrşit-o Dumnezeu cu Eugenia a fost că a ajutat-o după mai mulţi ani să se întoarcă în casa părintească, care fusese distrusă. După ce a decedat mama sa, Eugenia, care avea pe atunci doar 14 ani, a locuit o vreme la o mătuşă, care a decedat şi ea în toamna anului 2005. După moartea mătuşii, Eugenia a rămas aproape pe drumuri. Nu avea la cine să stea, aşa încît pentru o perioadă a fost adăpostită de o prietenă, care suferă de aceeaşi boală ca şi ea. Apoi o rudă i-a permis să stea o vreme într-o căsuţă mică din satul natal. În tot acest timp, Jenica visa să se poată întoarce în casa copilăriei sale, acolo unde locuise cîndva cu mămica; pentru aceasta însă era nevoie de bani, pentru a face reparaţie şi a aduce casa în ordine. Şi de această dată Sfîntul Nectarie nu a părăsit-o:“Oameni de bună-credinţă, creştini cu suflet mare, cărora le sunt nespus de recunoscătoare, m-au ajutat săfac lucrările de reparaţie în casa mamei mele. M-am mutat în casă pe data de 23 noiembrie, a doua zi după sărbătorirea Sfîntului Nectarie de Eghina”, spune Jenica.
Acum însă Eugenia are o altă durere-   din cauza problemelor de sanatate Eugenia are nevoie de ajutor și
ingrijire permanenta, in ceea ce priveste treburile casnice si pansamentele zilnice ,  iar Eugenia speră din tot sufletul că şi de această dată Domnul prin Sfinţii săi o va sprijini  şi va trimite pe cineva să o ajute...
 Cu această ocazie, Eugenia face un apel plin de speranţă şi rugăminte către toţi creştinii cu suflet mare... Orice creştină cu dragoste de Dumnezeu şi aproapele, care dispune de timp şi dorinţă de a-i fi alături Eugeniei, cel puţin pentru o perioadă limitată de timp, pentru a o ajuta cu îngrijirea şi treburile casnice este rugată să  ne apeleze la numerele de mai jos... Remunerarea bănească urmează să fie discutată... Deasemenea Eugenia se adresează creştinilor cu marea rugăminte de a o ajuta cu bani pentru procurarea medicamentelor  şi achitarea salariului  pentru asistenta de care are neapărată nevoie. Lunar, doar pentru medicamente, cheltuielile Eugeniei ating suma de aproximativ 3500 de lei, iar unicul venit stabil al ei este alocaţia lunară din partea statului în sumă de 845 lei. În prezent Eugenia are  nevoie de o seamă de medicamente vital necesare pentru ea, care pot fi procurate doar în străinătate, al căror preţ este de 1000 de dolari. Este vorba de pansamentele Mepitel, Mepilex, dar şi de alte medicamente. .

Orice ajutor este binevenit…

Rechizite bancare:

Pentru transferuri în lei MDL:Beneficiary: Buruiană EugeniaIDNP: 2001033280467Account nr.: 22521410617Beneficiary Bank: BC Moldova Agroindbank S.A., Fil.
5 Chişinău, AGRNMD2X435

Pentru transferuri în dolari SUA:Beneficiary: Buruiana EugeniaIDNP: 2001033280467Account nr.: MD71AG000000022521674644Beneficiary Bank: BC Moldova Agroindbank
S.A., Branch nr.5 Chisinau, str.Alecu Russo 63/6, Chişinău, MoldovaSWIFT: AGRNMD2XCorrespondent bank: ACC. nr. 890-0223-103Bank of New York. New York,
USA.SWIFT: IRVTUS3N

Pentru transferuri în EURO:Beneficiary: Buruiana EugeniaIDNP: 2001033280467Account nr.: MD28AG000000022521674642Beneficiary Bank: BC Moldova Agroindbank
S.A., Branch nr.5 Chisinau, str.Alecu Russo 63/6, Chişinău, MoldovaSWIFT: AGRNMD2XCorrespondent bank:Deutsche Bank, Frankfurt, Germania, Acc. 949983110,
SWIFT: DEUTDEFFCommerzbank AG, Frankfurt-Main, Acc.400-8865297-01 EUR, SWIFT: COBADEFF

“Intrucât aţi făcut unora dintre aceşti fraţi mai mici ai mei, Mie Mi-aţi făcut” (Matei 25, 40). …

Încheiem acest articol cu o poezie scrisă de însăşi Eugenia, care este mai profundă şi mai relevantă decît oricare încheiere:

Minuni în viaţa noastră sunt, creştini, se mai întîmplă,
Izvorul milosteniei, credeţi, n-a secat încă,
Căci sfinţii prin icoane la infinit lucrează,
Minunile diverse pe mulţi îi fascinează.
O, cîte au fost să fie, să văd şi să cunosc,
Mi s-a întîmplat şi mie, le ştiu chiar pe de rost.
Citeam şi mă rugam la sfinţii din icoană,
Simţeam necesitatea că duc de dînşii foame.
Şi mi-a ieşit în cale sfîntul căutat,
Şi eu cu multă răbdare la dînsul m-am rugat,
Şi din icoana sa el grabnic a ieşit,
Luîndu-mă în seamă, spre mine a venit.
Cu har cu Duhul Sfînt sufla pe răni, cuminte,
Apoi m-a ridicat uşor cu luare aminte.
Minunea ce se-ntîmplă, din ţintuită-n pat,
Creştinilor, credeţi-mă, mă văd şezînd în pat.
Apoi altă minune cu răni pe tălpi ce doare,
Ţinută de creştini urc scări şi nu mă doare,
Apoi altă minune: uitam pastila acasă,
Iar sfîntul meu Nectarie, să vezi, de ea mă lasă.
Încetul cu încetul, nu simt necesitatea
Nici de medicamente, nici de injecţii, frate.
Să vezi, la ziua mea, veni în ospeţie,
Nu voi uita cadoul ce mi l-a adus mie.
Mă puse pe picioare, făcusem cîţiva paşi,
Şi toţi din jur îmi spuse ca sunt de aldămaş.
Pe urmă şi am dansat puţin cu copilaşii,
Căci îmi dau energie precum dau muguraşii.
Şi o să vină timpul, deja o simt şi cred,
O să alerg cu Sfîntul, nădejdea nu mi-o pierd.
Nu-s ultima, nici prima venită-n calea lui,
Minuni vor fi duiumuri, prin voia Domnului.
Vă rog pe toţi din suflet, cu rîvnă, oameni buni.
E Dumnezeu pe lume şi credeţi în minuni.







Niciun comentariu: